Do pracy przynosimy sporo rzeczy, które starannie umieszczamy w naszym najbliższym otoczeniu. Zwracamy uwagę na strój, żeby był odpowiedni. Dokładamy staranności, żeby pomieszczenia, w których pracujemy, były przyjazne dla nas i osób, które nas będą odwiedzać. Te wszystkie rzeczy związane są z naszym wizerunkiem. Dzięki temu, że nasze zmysły łatwo mogą percypować materialne rzeczy, dbałość o przedmioty, które nas otaczają i o nas mówią, stała się naturalna. Do pracy „przynosimy” też  warstwę niematerialną, jaką jest nasz  nastrój i nawyki myślowe. Nasz nastrój warunkuje nasze zachowania, zaś nawyki myślowe decydują o tym, w jaki sposób reagujemy na bodźce, słowa i zachowania, jakie obserwujemy każdego dnia podczas pracy. Nasze emocje, jakie pojawiają się gdy  pracujemy, są niewidoczne dla oka, ale wyczuwalne poprzez odbiór emocjonalny. Pewnie każdy z nas wyczuł wchodząc do jakiegoś pomieszczenia co w nim się działo tuż przed naszym wejściem. Doskonale można wyczuć, czy w pomieszczeniu toczyła się przyjacielska rozmowa, złośliwe komentarze, czy panowało twórcze skupienie. Zawsze pozostawałem w przekonaniu, że emocje pozostawiają po sobie ślad. Kilkanaście lat temu znalazłem dowód na to, że nasze emocje dosłownie odciskają się w materii. Ta wiedza całkowicie zmieniła postrzeganie tego, co i jak mówię, i radykalnie zmieniła moje myślenie. Chciałbym się dzisiaj podzielić tym odkryciem.
Była nim praca japońskiego naukowca dr Masaru Emoto pt. „Woda, obraz energii życia”.

images

woda-obraz-energii-zycia-b-iext22356183

DrEmoto2

 

Zobaczyłem tam całą serię zdjęć kryształków wody wykonanych dzięki analizatorowi rezonansu magnetycznego (zdjęcia powyżej). W wyniku tysięcy eksperymentów M. Emoto wykazał, iż woda ma zdolności zapisywania w swojej strukturze dźwięków, obrazów i emocji. Wodę z tego samego źródła poddawano badaniom poprzez oddziaływanie na nią wielu zróżnicowanych czynników: słów, muzyki i skrajnych emocji, a także naklejano na pojemniki z wodą różne słowa pisane w wielu językach.

Eksperymenty pokazały, że kształt zamrożonych kryształków wody jest bardziej harmonijny, kiedy na wodę oddziałuje się klasyczną kojącą muzyką (Symfonia „Pastoralna” Beethovena, symfonia g-moll Mozarta), bądź słowami „wdzięczność”, „miłość”, „ładny”. Gdy woda wystawiona była na ekspozycję przekleństw, nienawiści, gniewu, bądź muzyki heavy metalowej, obraz kryształów przedstawiał się bardzo chaotycznie.

Water_samples_2
images (1)

Gdy zobaczyłem te zdjęcia, omal nie spadłem z krzesła. Uświadomiłem sobie, że to co mówimy i co wyrażamy poprzez nasze emocje ma wpływ na materię. Gdy dodamy jeszcze do tego fakt, iż ludzki organizm w zdecydowanej części składa się z wody, wtedy absolutnie jasne staje się, iż nasze emocje bezpośrednio wpływają na jakość produktu i usługi w biznesie.

Podobnie jak woda, także ryż reaguje na słowa, jakimi na niego oddziałujemy. Ryż umieszczony w pojemniku, na którym naklejono napisy: „Kocham cię” i „nienawidzę cię”, ustawiony w tym samym pomieszczeniu wygląda inaczej. Ten, który jest nasycany pozytywnym słowem, pozostaje bez zmian, a ryż, na który oddziałuje się słowami nienawiści, gnije. Dzieje się tak niezależnie od języka, w jakim pisze się obydwa słowa (poniżej w wersji po angielsku i po japońsku).

 

Eksperymenty Emoto były dla mnie katalizatorem przemiany sposobu myślenia. Uświadomiły mi, że chcąc zmienić swoje otoczenie trzeba opanować własne myśli, emocje i słowa.

W biznesie produkt i usługa opakowana jest w niewidoczną powłokę stworzoną z naszych emocji i słów. Słowa i ich ładunek energetyczny są przenoszone na naszych klientów. Warto więc troszczyć się o kulturę słowa i o emocje w naszych codziennych działaniach, po to, żeby lepiej zadbać o jakość naszego działania.

W Internecie jest sporo filmów i zdjęć dotyczących prac naukowych Masaru Emoto. Zachęcam do refleksji nad słowami, z których codziennie tworzymy naszą rzeczywistość oraz nad naszym garniturem emocjonalnym, w który ubieramy się każdego poranka. Słowa naprawdę mają moc.

Zapisz się na Newsletter

Zapisz się na Newsletter

Email :
Imię :
Zgadzam się z polityką prywatności

You have Successfully Subscribed!

Zapisz się na Newsletter

Zapisz się na Newsletter

Email :
Imię :
Zgadzam się z polityką prywatności

You have Successfully Subscribed!

Share This