Gdy mamy do czynienia z powtarzającymi się sytuacjami, działają w naszym umyśle automatyczne programy podświadome. Im więcej emocji wywołuje u nas sytuacja, tym staranniej umysł przywołuje sobie odpowiednik z naszego zasobu pamięci. Ponieważ pamięć podświadoma nie jest nieograniczona czasem i przestrzenią, doskonale podpowiada nam reakcję na dane zdarzenie.  Chcąc dokonać zmiany w swoim postrzeganiu danej sytuacji możesz  zastosować dwustopniowa metodę, zmieniającą wzorzec reagowania w sytuacji, która wywołuje u Ciebie ciąg przykrych emocji.

Krok 1

ZOBACZ  RZECZY TAKIMI JAKIE SĄ. Możesz to zrobić poprzez różny kontekst informacyjny i samodzielne porównywanie i wyciąganie wniosków. Są to narzędzia związane z budowaniem SAMOŚWIADOMOŚCI ( więcej o nich tutaj ). Niestety większość ludzi tak nie robi, poddając się instynktownemu poszukiwaniu negatywnych wizji siebie, pogarszając sobie w swoich myślach wyobrażenie o swojej sytuacji.

Krok 2 WIDZIEĆ RZECZY LEPSZYMI NIŻ SĄ. Skoro możesz dramatyzować w danej sytuacji, pomimo tego, że sytuacja w cale tego nie wymaga, to możesz też poprzesadzać w koloryzowaniu”. Zamiast myśleć: „na pewno z tym będą problemy’, możesz pomyśleć, „na pewno sobie poradzę”. To Ty decydujesz jak chcesz reagować na daną sytuację. Możesz do tego stosować WYOBRAŹNIĘ, żeby wzmocnić siłę myślowego wzorca (o czym więcej tutaj).

Te dwa kroki pomogą Ci skutecznie wyrabiać w sobie pozytywne nawyki myślowe.

Zapisz się na Newsletter

Zapisz się na Newsletter

Email :
Imię :
Zgadzam się z polityką prywatności

You have Successfully Subscribed!

Zapisz się na Newsletter

Zapisz się na Newsletter

Email :
Imię :
Zgadzam się z polityką prywatności

You have Successfully Subscribed!

Share This