Pospiech, stres, wypełnione obowiązkami dni. Kilka ról dziennie do odegrania: rodzica, syna/córki, zaopatrzeniowca, kucharza/kucharki, gospodarza domu, może jeszcze kilka innych. A przede wszystkim mnóstwo różnych informacji płynących ze świata zewnętrznego.  Taki styl życia nie pomaga w zauważeniu siebie i swoich potrzeb. Jeżeli brakuje Ci w ciągu dnia czasu na kontakt z sobą, to prawdopodobnie dlatego, że nie rozwinąłeś w sobie nawyków dbania o siebie. Higiena umysłu poprawi Twoje samopoczucie. Oto 6 sposobów jak o nią zadbać:

  1. Karminie umysłu pozytywnymi rzeczami. To co oglądasz, słuchasz, osoby z jakimi przebywasz, tematy jakie poruszasz, miejsca w których przebywasz wpływają na twój sposób myślenia. Jeśli nie jesteś wystarczająco uważny możesz obniżać swój poziom energii poprzez eliminowanie negatywnych wpływów na Twój sposób myślenia. Warto czytać i słuchać motywacyjne, pozytywne  informacje, poznawać historie ludzi sukcesu, słuchać tych, którzy znaleźli swoje sposoby na motywowanie się do działania. Pomocny może być również program „7 dni bez negatywnego myślenia”.
  2. Eliminowanie zagrożeń. Pewnie w ciągu życia wiele razy spotkałeś osoby, które wbijały Cię w lęk strasząc  swoimi autobiograficznymi historiami, które ich zdaniem mogą doprowadzić do problemów osobistych, finansowych, społecznych. Pamiętaj, że to są ich historie i nie bierz ich do siebie jako zagrożenia dla biegu Twoich spraw. Jeśli nie potrafisz wyczuwać, czy to co słyszysz jest dla Ciebie faktycznym ostrzeżeniem, czy tylko lękami Twoich rozmówców postaraj się w ciszy i w spokojnym miejscu zapytać się swojego serca, czy to jest ostrzeżenie, czy tylko  lęk. W poszukiwaniu głosu serca doskonała jest głęboka modlitwa, medytacja, ćwiczenia oddechowe, joga, lub inne rytuały przywracające wewnętrzny spokój i równowagę. Każdy sposób jest dobry. Wybór należy do Ciebie.
  3. Pozbywanie się blokad mentalnych. Blokadami mentalnymi są wszystkie ograniczające przekonania jakie przyjąłeś świadomie, lub nie świadomie do swojego umysłu. Tak jak program komputerowy powoduje, że po naciśnięciu odpowiedniego klawisza na ekranie Twojego komputera pojawia się określony efekt dźwiękowy lub graficzny, który program komputerowy w określony sposób przetwarza, tak na „ekranie Twojego życia” pojawiają się określone zachowania, sytuacje, osoby, które są odpowiedzią na Twój sposób myślenia. Po owocach swojego życia możesz ocenić jakie masz programy w Twoim umyśle.
  4. Identyfikowanie konfliktów. Gdy chcesz oczyszczać swój umysł i pójść do przodu konieczne jest zidentyfikowanie w Twoim umyśle programów, które tworzą konflikt. One przeszkadzają w dążeniu do szczęścia i harmonii. O tym jak identyfikować konflikty więcej tutaj.
  5. Dieta mentalna. Media głównego nurtu karmią umysł tragediami, klęskami żywiołowymi, konfliktem, walką i rywalizacją. To jest niska energia, która buduje w Twoim umyśle przekonania o zagrożeniach i wzmacnia lęki. Media głównego nurtu odwołują się do naszej tzw. gadziej części umysłu, który odziedziczyliśmy po przodkach. Ta część umysłu doskonale zbiera zagrożenia. Jeśli po oglądaniu TV czujesz się zmęczony, to wynika to właśnie z obniżenia Twojej energii poprzez przyjęcie sporej dawki negatywnych informacji. Przestań tracić czas na czytanie codziennej prasy i oglądanie TV. Zyskasz dzięki temu czas, dystans do świata i poprawisz relacje z sobą samym.
  6. Nie zadawaj swojemu umysłowi pytań, których odpowiedzi nie chciałbyś znać. Umysł uwielbia szukać odpowiedzi na pytania. Jeśli pytasz o rzeczy negatywne z pewnością dostaniesz odpowiedź. Warto świadomie podchodzić do zadawania pytań ( o czym więcej tutaj)  i lepiej pytać o rzeczy pozytywne.
Zapisz się na Newsletter

Zapisz się na Newsletter

Email :
Imię :
Zgadzam się z polityką prywatności

You have Successfully Subscribed!

Zapisz się na Newsletter

Zapisz się na Newsletter

Email :
Imię :
Zgadzam się z polityką prywatności

You have Successfully Subscribed!

Share This