EDUKACYJNE NIEPOROZUMIENIE
NAUCZYLI CIĘ
Naturalnym zajęciem dla dziecka jest odkrywanie Świata. Byłeś ciekawy, zadawałeś pytania, a kochający Cię rodzice próbowali na nie odpowiedzieć tak jak potrafili. Trafiłeś do szkoły, pytałeś dalej, ale okazało się, że Twoje pytania przeszkadzają w konsumowaniu...
czytaj dalejTo on, a to JA
To on decydował przez lata o tym, co uznawałem za prawdę. Odkrywając kolejne prawdy uświadamiałem sobie, że dla niego prawda może być za każdym razem inna. Gdy się w tym połapałem odkryłem, że uwierzyłem najdoskonalszemu narzędziu jakie mam, a nie Sobie. To on...
czytaj dalejKTO PYTA – BŁĄDZI
Stare powiedzenie brzmi; „kto pyta nie błądzi”. Czasem błądzi i to bardzo. Dlaczego? Bo źle pyta. Może sobie pomyślisz, sięgając do stereotypów myślenia, że „nie ma złych (głupich ) pytań , są tylko złe( głupie odpowiedzi”). Bywa, że pytania są bardzo głupie i...
czytaj dalejEDUKACYJNE NIEPOROZUMIENIE – cz. V. „NA OBRAZ I PODOBIEŃSTWO”
Oglądanie natury jest dla mnie zawsze wytchnieniem. Każdy zachód słońca, każde drzewo w lesie, każdy człowiek, jeśli przyglądnąć się jego wyglądowi i cechom, jest NIEPOWTARZALNY. To właśnie ta cecha jest najbardziej dostrzegalna we Wszechświecie. Podobnie jest w...
czytaj dalejEDUKACYJNE NIEPOROZUMIENIE – cz. IV. – „DLACZEGO?”
Neurolodzy w ciągu ostatnich 25 lat dokonali olbrzymiego postępu w odkrywaniu działania ludzkiego mózgu. Jednym z tych odkryć jest to, że zaledwie 2-4 % naszych zachowań zależy od umysłu świadomego. Pozostałe 96-98% naszych zachowań i funkcji dzieje się dzięki...
czytaj dalejEDUKACYJNE NIEPOROZUMIENIE – CZ. III. – „UKRYTY PROGRAM”.
Poza oficjalnymi celami nauczania w szkołach działa tzw. „ukryty program”. Ukryty program to wszystko, czego uczniowie uczą się, co poznają i czego doświadczają w szkole, a co jest poza oficjalnym programem nauczania, poza oficjalnymi celami nauczania, poza tym, czego...
czytaj dalejEDUKACYJNE NIEPOROZUMIENIE cz. II. – „Bo Słowacki wielkim poetą był…”
Codziennie przyglądam się ludziom, którzy kończą swoją edukację i trafiają na rynek pracy. Z każdym rokiem nabieram przekonania, że wiedza i umiejętności, jakie przekazywane są w trakcie edukacji uczniom i studentom, jest coraz bardziej nieadekwatna do potrzeb...
czytaj dalejEDUKACYJNE NIEPOROZUMIENIE – CZ. I. ZDOLNOŚĆ ZAPAMIĘTYWANIA
Chińskie przekleństwo mówi „obyś żył w ciekawych czasach”. Żyjemy i to w bardzo ciekawych. Gdy 9 listopada 1989 r. runął Mur Berliński, w Europie zaczął upowszechniać się Internet. W Polsce pierwszej transmisji Internetowej dokonano 26 września 1990 r. Ten okres...
czytaj dalej